مسجد  حضرت اباالفضل ع
مسجد  حضرت اباالفضل ع

مسجد حضرت اباالفضل ع

زندگی میدان مسابقه، امتحان و رشد و کمال است. در میدان مسابقه موانع ، پستی و بلندی زیاد است و با عبور درست از همین موانع است که افراد رشد می کنند و ضعف ها تبدیل به قوت می شود و امتحان محقق می گردد. موانع زندگی همان سختی هاست.گاهی مسائل اقتصادی، گاهی بیماریها ، گاه داغ عزیزان و گاهی برخورد نامطلوب دیگران همه و همه موانعی است که باید به سلامت از آنها عبور کرد. البته هرکس در سایه آموزه‎های قرآن و فرمایشات معصومین آگاه تر باشد راحت تر و آسان تر عبور می کند. اما آنچه توان انسان را افزایش می دهد و انسان را قوی تر و با استقامت تر می کند دو سرمایه بزرگ است:


اول: توکل بر خداوند

یعنی بدانیم همه عالم ملک خداوند است و فرمان او در همه هستی حاکم است و برگ درختی بدون اذن او نمی افتد و با این باور پس از انجام وظیفه، نتیجه را به او بسپاریم و آرام و مطمئن باشیم که او بهترین مدبر و مهربانترین ارباب و حاذق ترین طبیب است. 


دوم: صبر

صبر و استقامت سرمایه بسیار بزرگی است. باید در مقابل وسوسه های شیطان استقامت کنیم، در انجام وظیفه ای که به عهده گرفته ایم صبور و با حوصله باشیم، در سختی ها و ناگواری ها پرتحمل باشیم و از گله مندی و روی آوردن به راههای خطا خود را حفظ نمائیم. در برابر رفتار و گفتار جاهلان با صبوری و متانت برخورد کنیم تا آنها را با رفتار درست خود آگاه نموده و به انسان صالحی تبدیل نمائیم. بدرفتاری های احتمالی همسر و فرزندان را تحمل کنیم و با عجله و مقابله به مثل فضای زندگی را تیره و تلخ نکنیم. 


آری توکل و صبر دو سرمایه بزرگ است که قرآن کریم در آیه 128 سوره مبارکه اعراف می فرماید: 

حضرت موسی علیه السلام به قوم خود فرمود: «از خداوند کمک بگیرید (بر او توکل کنید) و صبر پیشه نمایید...».

Link: آیه 128 سوره مبارکه اعراف


امید آنکه با این دو سرمایه ارزشمند بر زیبایی، آرامش و ثبات زندگی 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.