مسجد  حضرت اباالفضل ع
مسجد  حضرت اباالفضل ع

مسجد حضرت اباالفضل ع

نکات سخنرانی


چطورسخنرانی به یاد ماندنی وعالی داشته باشیم ؟

  

 


 


 


اگر شما می خواهید سخنرانی کنید، و درامد کسب نمایید یا اصولا درجمع بخواهید به راحتی صحبت نمایید نکات بسیار ریزی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند. این مقاله برای سخنرانان حرفه ای و کسانی که می خواهند درامدی ازسخنرانی کسب کنند، نوشته شده است.




ازهرچیزی صحبت نکنید


 


 


من قبل از سخنرانی روی مباحث وقت میگذارم، مخاطبانم را می شناسم و مخاطبان به چه چیزی توجه دارند. من می توانم درمورد سخنرانان قبلی نظرارائه دهم و نکات مهم کلیدی ان ها را با نکات سخنرانی خودم تلفیق کنم. این کار من کمک می کند تا با مخاطبان ارتباط نزدیک برقرارکنم و انها نیز همه چیز رابه یکدیگر ارتباط دهند.




صحبت های خود را روان بیا ن کنید. مخاطبان را درگیر صحبت های خود کنید.


 


 


یکی از مدیران یکی از شرکت های بزرگ ایران که در انتهای سخنرانی ام با او صحبت کردم ازمن پرسید سعی دارم بفهمم که شما درسخنرانی خود چه کردید، شما کارچشمگیر و خاصی انجام ندادید اما مخاطبان را مطیع خود ساخته بودید. این یک تشویق عالی برای من بود. ازنظرمن، مشخصه ی اصلی یک سخنرانی موفق، مخاطبان و عکس العمل انهاست. من در ان جا حضور نداشتم تا خود را به همگان بنمایانم و یا سخنان خود را پیچیده و غیر قابل فهم جلوه دهم. من کارهای زیادی انجام دادم اما هیچ کدام مشخص نبود و این روشی است که یک سخنران باید داشته باشد. مخاطبان کاملا جذب و درگیر سخنان شده بودند واین چیزی است که مد نظر ماست .


من روشی طبیعی و راحت برای سخنرانی دارم، انعطاف پذیر و تنظیم شده. به هرحال گر چه جنبه هایی وجود دارد که می توانم انها را بهبود بخشم اما روش کارم برای مخاطبانم موثر است. می خواهم واقعا خودم باشم، خون گرم و جالب و جذاب .




آنقدر شاد باشید در زمان سخنرانی تا ازشادی شما همه لبخند بزنند.


 


 


این بدین معنی نیست که پشت تریبون لطیفه برای مخاطبان تعریف کنید من با این کار شدیدا مخالفم، سخنرانی درکارخود حرفه ای عمل می نماید که بدون ایراد لطیفه و جک با صحبت های جذابش مخاطبان را تا اخرین لحظه سراپا گوش و سرشار از شادی نماید.


من برای ایجاد خنده راه های زیادی دارم . اصولا خنده واقعی به مخاطبان باید درلحظه و یک ان صورت گیرد. اگر از قبل حفظ کرده باشید و بیان نمایید شاید مخاطبان بخندند اما خنده انها مصنوعی است و دیگر اینکه من برای خنداندن مخاطبان روش منحصربه فرد و خاص خود را دارم سعی نمایید تقلید سخنرانان دیگر را جهت طنزگویی انتخاب نکنید.




یک دفتر مخصوص سخنرانی تهیه کنید.


 


 


دقترمخصوص دفتری است که مطالب نغز و یا داستان های مرتبط با موضوع سخنرانی را دران می نویسید که هرزمان که سخنرانی داشتید به ان دفتر رجوع کرده و مطلبی را با توجه به موضوع سخنرانی دران بیابید.




مطلب های هر سخنرانی را جدا تهیه فرمایید.


 


 


سعی کنید مطلب هرسخنرانی را جداگانه و به صورت کلیدی در کاغذی یادداشت نمایید این باعث می شود هر از گاهی که فراموش کردید سریع نگاه کوچکی به کاغذ انداخته وموضوع یادتان بیاید.




نهراسید که موضوع سخنرانی خود را به دیگران بیان نمایید.


 


 


وقتی به دیگران موضوع سخنرانی خود را می گویید شما را به عنوان یک سخنران حرفه ای می بینند. عنوان اگر از شما سوال کردند که خودتان را معرفی کنید بگویید من سخنران حرفه ای هستم و چند سخنرانی مهم انجام داده ام .


پرشور وپر انرژی، با اعتماد به نفسی قوی، خونسردی و صبوری خود را در مقابل افراد سخت و عصبی حفظ نمائید. مهارت درایجاد هوش هیجانی، دیدار، سلام، احوال پرسی و صحبت کردن از مباحث مهم سخنرانی است که حق مخاطبان است که بدانند که شما قرار است در چه موضوعاتی سخنرانی کنید.


باهمه مخاطبان خود سعی کنید ارتباط برقرار نمائید.


با مخاطبان خود ارتباط صمیمی برقرارکنید به ان ها نشان دهید که دوستشان دارید. یعنی طوری ارتباط برقرارکنید که حرف های انها را بزنید.




برای سخنرانی خود زمان را مد نظر بگیرید.


 


 


بهتراست انقدر متبحرانه سخنرانی کنید که راس زمان معین شده صحبت خود را با پایانی دل انگیز متوقف نمائید قبل از اینکه به شما تذکر دهند اگر احیانا نتوانستید صحبت خود را به پایان زیبایی برسانید سخن خود را سریع پایان ببرید. مخاطبان از سخنرانانی بیشتر از زمان تعیین شده بیزارند، حتی اگر بهترین سخنران باشید .




روستایی باشید یعنی به روستاها و حومه ها سفرکنید.


 


 


اگر تا به حال به یک سخنرانی فکرنکرده اید، این کار را حتما انجام دهید. سخنرانی خود را به شهرها محدود نکنید. نیازی نیست تا در یک هتل 5 ستاره حضور یابید تا یک سخنران حرفه ای شناخته شوید .




ممکن است مخاطبان شما روستایی باشند.


 


 


دیدگاه یک فرد روستایی به شهر و پایتخت متفاوت است سعی نمایید درهنگام سخنرانی مطالب و داستان هایی را بیان نمایید که با روحیه انها سازگاری داشته باشد و بتوانید ارتباط خوبی برقرارنمایید. روستایی همیشه یک فرد دوست داشتنی با قلبی ساده است.



 


 


اخبار / مقالات / لینک های مفید / سوالات متداول / نقشه سایت / حریم خصوصی / قوانین و مقررات


طراحی سایت و بهینه سازی وب سایت توسط کاسپید


کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گلوبال مجری می باشد.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.