مسجد  حضرت اباالفضل ع
مسجد  حضرت اباالفضل ع

مسجد حضرت اباالفضل ع

بازخوانی مواضع علمای بصیر در فتنه 88 - بخش هفتم

بازخوانی مواضع علمای بصیر در فتنه 88 - بخش هفتم


آیت الله حائری شیرازی: طرح هاشمی دروغ است/ مقام معظم رهبری اعانت خواهد شد چرا که وعده خداوند حق است


گروه سیاسی- رجانیوز: شاید بتوان گفت پنج سال پس از فتنه 88 زمان مناسبی است تا به  بازخوانی مواضع علمایی بپردازیم که در آن برهه با شجاعت به میدان آمده و به افشای ماهیت فتنه گران پرداختند، لذا در هفتمین گزارش از این سلسه مطالب، گزیده ای از مواضع فراموش نشدنی آیت الله حائری شیرازی درباره فتنه 88 را مرور می کنیم:


 


 


شما اعانت خواهید شد،  وعده خداوند حق است


 


آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی در 2 تیر 88 در نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب ضمن قدردانی از خطبه های ایشان در نماز جمعه تهران نوشت:


 


«خطبه این هفته شما در تعقیب حضور 85 درصد مردم در جمعه گذشته با آن آزادی مطلق و بالاتر از آن، آگاهی بی‌سابقه، نشان از عبور امت با امام خود از مرحله‌ای و کلاسی به کلاس بالاتر است ... شما اعانت خواهید شد،  وعده خداوند حق است. اگر قرار است قانون اجرا شود، باید از بزرگان که قله اجتماع هستند، آغاز شود. 


 


 


طرح هاشمی دروغ است


 


آیت‌الله حائری شیرازی نماینده مجلس خبرگان سوم مهر 88 در پاسخ به طرح هاشمی رفسنجانی موسوم به "برون رفت از وضعیت فعلی کشور"، این طرح آقای هاشمی رفسنجانی را دروغ قطعی دانست و با تاکید بر اینکه در اجلاسیه اخیر مجلس خبرگان رهبری، همه اعضا بر دفاع صد در‌صدی از رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید داشتند مجددا خاطرنشان کرد: طرح هاشمی دروغ است و هیچ چیزی در این زمینه در مجلس خبرگان مطرح نشده است.


 



تاکید بر توهم سران فتنه


 


این استاد حوزه علمیه قم در پانزدهم مهر 88 در یادداشتی در رابطه با فتنه 88 نوشت: مسایل بعد از انتخابات کشور و مسئله فارس و سایر چالش‌های نظام اموری است که اتفاق افتادن آن بهتر از سر باز نکردن و به قلب زدن است... انسان را بشناسیم تا راه اصلاح او را بفهمیم وقتی خطایی اتفاق می افتد یا عمدا جرمی واقع می شود اگر کارت زرد نشان داده شود و یا با ارائه کارت سرخ مجرم حذف نشود خطاکار گرفتار توهم می‌شود که گفته من حق بود و گرنه چرا فلان سیاست‌مدار درجه یک که داور است به من کارت خود را نشان نداد.


 


این را هم گفته باشیم که معنی (کلکم راع و کلکم مسئول) یعنی همه‌تان داورید و همه تان کارت زرد و سرخ دارید وهمه تان باید پاسخگو باشید که چرا از کارت زرد و سرختان استفاده نکردید. میگویند چرا نخبگان فارس چنین بیانیه ای نوشتند، نخبگان فارس کارت خود را نشان دادند و اگر نشان نمی دادند مواخذه می شدند، نشان دادند تا طرف مقابل از توهم خارج شود آنها که نشان ندادند به طرف مقابل دشمنی کرده‌اند و باید پاسخگو باشند.


 


آنکه شب و روز آمدنش را طلب می‌کنیم در اولین فرمان "تواصوا بالحق و تواصو بالصبر" را احیا می‌کنند که همگان از کارت‌های زرد و سرخشان استفاده کنند. بازداشت شدگان در تنهایی خودشان از توهم خارج شدند و معاف شدگان در توهم ماندند تا طوفان توهم سبک‌تران را بالاتر برد آن مخاطبش که بود که گفت تجزیه‌ات خوب بود اما ..... اینها مراتب توهم است و همه حاصل محافظه کاری انسان ها به همنوعان یا برادران دینی (اما اخ لک فی الدین او نظیر و لک فی الخلق) گفتن و کارت زرد و سرخ نشان دادن خدمت به‌فرد وخدمت به جامعه است و عدم استفاده از کارت ها لطمه به‌فرد و لطمه به جامعه است. آنها که از کارت خودشان استفاده نمی کنند سرنوشتشان با آنها که خطا می‌کنند گره خواهد خورد بالاخره مشمول کارت سرخ خواهند شد.


 


داور برتر تا حال چندین بار تکرار کرده است که خواص نگفتن ها را مثل غلط گفتن ها جدی بگیرند. این اخطار او نشان دادن کارت زرد به خواص بود آن هم بصورت مکرر. ما در حال عبور از غفلت‌های گذشته هستیم و همین عبور با همه تلخی هایش مبارک است ما در حال حرکت به سمت انسان شناسی هستیم، ما با انسان شناسی فاصله خود را با داور برتر کم می‌کنیم، ما با جدی گرفتن اخطارهای او آرامش را به بازی بر می گردانیم که همه در این مسابقه از توان خود بهره گیرند نه اینکه حق دیگران را ضایع کنند. قانون الهی بر مبنای حق وضع شده است و جز با رعایت آن حق احیا نخواهد شد.


 


 


هدف کوبندگان بر طبل تقلب در انتخابات، تحت فشار قرار دادن رهبری بود


 


ایشان در 21 مهر 88 در نخستین کنگره کشوری ‌شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان با بیان اینکه هدف کوبندگان بر طبل تقلب در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری تحت فشار قرار دادن رهبری بود و این در حالی است که بدون رهبری کشور متلاشی می‌شود، می فرماید: کسی پیدا شده می‌گوید در انتخابات تقلب شده و ما هم می‌گوییم خب شما تحقیق کنید و این در حالیست که در مقابل صحبت‌های این شخص هر جوابی داده شد گوش شنوایی نداشت و این در حالیست که حرف باطل تنها برای کسی که به آخرت ایمان ندارد در دلش می‌نشیند. 


 


 


بدون وجود فصل‌الخطاب سنگ روی سنگ بند نمی‌شود


 


امام جمعه سابق شیراز با نگارش یادداشتی در ارتباط با حوادث بعد از انتخابات و مسئله نقد مسئولان نظام در 19 آبان 88 خاطرنشان کرد:  نقد و تخریب صیانت و قداست حرمت شکنی و پاره کردن بند تسبیح به جای شکستن دانه دانه آن... اگر قرار است نقد آزاد شود باید حد مجازات تخریب مشخص شود و اجراء گردد و الٌا مصونیت بند تسبیح نظام در خطر پارگی قرار می‌گیرد.


 


... چرا اکنون صحبت نقد رهبری مطرح می‌شود که ایشان گفته است باید علوم انسانی از قرآن گرفته شود؟چرا اکنون که محور دوم خردادی‌های سال هفتاد و شش و جریانات اخیر بعد از انتخابات به این نتیجه رسیده است که رهبری این قائد، صحیح و استوار بوده است و هیچکس به اندازه او صلاحیت چنین امری را ندارد. چرا حالا شبهه نقد رهبری مطرح شود؟ باید مواظب کلمه حق یراد بها الباطل بود در کجای دنیا یک قول فصل و فصل الخطاب وجود ندارد که در نظام جمهوری اسلامی وجود نداشته باشد؟


 


اصولا وجود فصل‌الخطاب جزء ضرورت نظام‌های کفر و نظام‌های اسلامی است. بدون وجود فصل‌الخطاب سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. در آمریکا که اینقدر عربده دموکراسی می‌کشد وقتی طرفداران الگور مسأله شمارش آراء را مطرح کردند، دادستانی اعلام کرد بدون شمارش آراء بوش برنده است و صداها خوابید. یکی گفت چرا شمارش نشد؟! به او پاسخ دادند مهم نیست چه کسی کمتر و چه کسی بیشتر رای آورد، مهم این است که مقامی به این گفت و شنید پایان دهد و اگر این گفت و شنید ادامه یابد نظام از هم می¬پاشد


 


... اما مسأله شورای نگهبان که اخیراً بعد از انتخابات زیاد سر زبان‌هاست و گفته می‌شود اگر این نهاد اعلام موضع نکند تا خیال شود جانبدارانه نظارت می‌کند مطلبی است؛ قرآن می‌گوید: "وَمَا کُنتَ تَتْلُو مِن قَبْلِهِ مِن کِتَابٍ وَلَا تَخُطُّهُ بِیَمِینِکَ إِذًا لَّارْتَابَ الْمُبْطِلُونَ" تو اهل مکتب و کتاب نبودی و نمی‌دانستی که کتاب چیست و خطی بدست راستت ننگاشتی اگر چنین سابقه‌ای می‌داشتی مبطلان درباره تو به تردید می‌افتادند.  اما هرگاه احساس کند به دلیل نگفتن و احتیاط او ممکن است جریان براندازی اتفاق بیفتد خود را هزینه می‌کند و عوارض آن را می‌پردازد. عهد او با مردم و عهد مردم با او رهبری است. رهبری این نیست که خوشنام و دموکرات منش زندگی کند اما مردم به اسارت بروند. رهبری باید در موضع اسارت مردم تقیه نکند و برای اعتراض چند انسان روشنفکر نمای ظاهربین، عهد رهبری و امانت، استقلال و آزادی و جهت حرکت کفر به طاغوت و ایمان به الله را به هیچ خوشنامی و تعریف و تمجید ظاهری نفروشد.


 



واکنش به اهانت فتنه گران به امام خمینی (ره)


 


آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی 21 آذر 88 هتک حرمت به عکس امام خمینی (ره) را بی احترامی قبل از پیروزی انقلاب در روزنامه اطلاعات به امام عنوان کرد و اظهار داشت: در نتیجه این عمل، قم قیام کرد و به شهر خون و قیام مشهور شد. اگر در مواقع ضروری نسبت به وقایع واکنش نشان داده شود، ضرر به نفع تبدیل می‌شود ولی اگر انسان از حق شرایط بر نیاید بهترین موقعیت‌ها نیز به ضرر تمام می‌شود.


 


وی افزود: اگر این تجمع‌ها آمادگی خود را مرحله به مرحله بیشتر کنند سرانجام کسانی که این برنامه‌ها را اجرا می‌کنند، منزوی می‌شوند. وی حوادث پس از انتخابات را به زلزله تشبیه کرد و گفت: هیچ مصیبتی نیست که نعمتی در کنار آن نباشد و این زلزله نیز صلابت‌هایی را ایجاد کرد. .. اگر نادان‌ها پا روی عکس امام (ره) گذاشتند، اشراری با اسب روی جسد اباعبدالله رژه رفتند. ایشان خاطر نشان کردند: کسانی که در امتحان‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری مردود شدند نتوانستند حق مسئولیت خود را ادا کنند.


 



عقلای قوم برای مردم بصیرت افزایی کنند


 


نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری هشتم دی 88 در گفتگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به حرمت شکنی اغتشاش گران در روز عاشورا و توهین به مقدسات در این روز گفت: حرمت شکنی روز عاشورا برای مردم ما قابل تحمل نیست؛ مردم ما می‌خواهند در روز عاشورا همه بیرون بیایند و کسانی که از مسئله عاشورا بهره برداری سیاسی می‌کنند حرمت عاشورا را می‌شکنند.


 


وی اضافه کرد: بهترین راه برای عبور از مشکلات این است که تمام توجه را به تذکرات رهبری داشته باشیم و مردم بصیرت خود را افزایش دهند ... اما افرادی که عقلای قوم هستند باید بصیرت مردم را بیشتر کنند و مسائلی که پیش آمده مقداری ذکاوت عوام و قضاوت خواص است و این پدیده جدیدی است و علت آن این است که ریشه قضاوت به دل مردگی و ریشه دل مردگی به از بین رفتن احساس مسئولیت بر می‌گردد.


 


ایشان مسئولیت خواص را سنگین خواند و افزود: عوام مسئولیتشان سبکتر است و ما با این مسئله ذکاوت عوام و قضاوت خواص روبه‌رو هستیم یعنی هر فردی که حق مسئولیت خود را ادا نکند فهم و آگاهی وی کم می‌شود. در قضایای اخیر بهانه ندادن به دشمن و آگاهانه عمل کردن و بیدار و هوشیار بودن و جلوی ورود نیروی غیرخودی به دستگاه‌های خودی را گرفتن مهم است و تنها کاری که دشمن می‌کند این است که به صورت دوست وارد صفوف دوستان می‌شود و کاری انجام می‌دهد و از آن برای خود بهره‌برداری کند و اگر ما این مسئله را کنترل کنیم که در بین دوستان، دشمن نفوذ نکند حل مسائل دیگر ساده است. 


 


 


بیان جمله «جای امام خالی است» سرآغاز شروع نفاق و فتنه بوده است


 


این استاد برجسته حوزه علمیه در 26 دی 88 تاکید کرد بیان جمله «جای امام خالی است» سرآغاز شروع نفاق و فتنه بوده و با اشاره به وجود مرجع حل اختلاف در سایر کشورها، ولایت فقیه را فصل‌الخطاب جامعه اسلامی دانست.


 


مطالب مرتبط:


بازخوانی مواضع علمای بصیر در فتنه- بخش اول/ علامه مصباح: می گویند ولایت فقیه را قبول داریم چون در قانون اساسی آمده، یعنی اگر در قانون نبود آن را قبول نداشتید؟


بازخوانی مواضع علمای بصیر در فتنه - بخش دوم/ آیت الله نوری خطاب به موسوی: چرا مقابل شعارهای انحرافی حامیان تان و حمایت های دشمن موضع گیری نمی کنید؟/ ماجرای پیام آیت الله به رهبر انقلاب قبل از نماز جمعه تاریخی چه بود؟


بازخوانی مواضع علمای بصیر در فتنه- بخش سوم/آیت الله یزدی: موسوی دارد جوهره اش را نشان می دهد/ هاشمی رفسنجانی چه کاره است که می گوید بازداشت ‏شدگان آزاد‏ شوند؟ 


بازخوانی مواضع علمای بصیر در فتنه- بخش چهارم/ آیت الله مکارم: همانطور که رهبر انقلاب گفتند اختلافات را از راه قانون حل کنید/ ماجرای وقت ملاقات ندادن آیت الله مکارم به صانعی چه بود؟


بازخوانی مواضع علمای بصیر در فتنه- بخش پنجم/ آیت الله خوشوقت: فتنه 88 تطهیر نشدنی است، فتنه گران مرتد هستند/ کسی که آیت الله خامنه ای را قبول ندارد، از لحاظ تقوا مشکل دارد


بازخوانی مواضع علمای بصیر در فتنه- بخش ششم/ آیت الله مهدوی کنی: کاش مرده بودم و حرف‏های موسوی را نمی‏شنیدم/ ماجرای رد درخواست موسوی توسط آیت الله: اول تکلیفش را با نظام مشخص کند


 


کد خبر:215482 -


نظرات کاربراننام:ایمیل:نظرکد امنیتی  تغییر تصویر 


ارسال





صفحه نخست


نسخه چاپی


ارسال برای دیگران


شنبه، 13 دی 1393


4:09:27 PM


آیت الله حایری شیرازی در ادامه افزود: «کسی پیدا شده می‌گوید در انتخابات تقلب شده و ما هم می‌گوییم خب شما تحقیق کنید و این در حالیست که در مقابل صحبت‌های این شخص هر جوابی داده شد گوش شنوایی نداشت و این در حالیست که حرف باطل تنها برای کسی که به آخرت ایمان ندارد در دلش می‌نشیند. »


کلیپ «لبیک» با صدای حامد زمانی


کاهش 30 درصدی خودکشی در ایران


احتمال بازنگری در قیمت نفت در بودجه ۹۴


تکذیب شایعه انفجار بمب در ساوه


جزئیات آئین‌نامه جدید مشاغل خانگی


جلسه کارمزد کارتخوان‌ها به تعویق افتاد


آیت الله خزعلی: اگر پسرم قابل هدایت نیست انشالله اسلام و انقلاب از شر او مصون بمانند/ سطح فهم کروبی پایین است و مثل منتظری راحت گول می خورد/ پدر خاتمی گفت پسرم غرب زده و خطرناک است


آقای روحانی! مفاهیم را تقلیل ندهید؛ سانتریفیوژها آرمان مردم نیستند بلکه نتیجه آرمانخواهی آنها هستند/ اداره امور جاری کشور به «توانمندی» نیاز دارد نه «همه‎پرسی»!


اتمام مهلت ثبت‌نام اینترنتی آرم طرح ترافیک


برخی خانم‌جلسه‌ای‌ها چگونه زنان را منحرف می‌کنند؟


فیلم: مجموعه دکتر سلام - قسمت شصتم


ستاد اجرایی "باغ بهشت" را هم تخریب می کند؟


جزییاتی مهم از پیشنهاد هسته‌ای کری به ظریف در مسقط/ پیشنهاد «انتقال اورانیوم به روسیه» در مسقط ارائه شد/ در این توافق نهایی مجلس دست بسته نیست


پخش مستند حامی پهلوی در تالار هنر اصفهان


یک سوال ساده از خانم ابتکار: این هوای کشنده هم استاندار یورو4 دارد؟


چرا کسانی که کارهای بد می کنند، زندگی راحتی دارند؟


اسامی برندگان هجدهمین مرحله قرعه کشی سفر 4 روزه به مشهد مقدس


آیا در مسئله ازدواج زیبایی دختر مهم است؟


آیا حجاب اجباری باعث افزایش فساد شده است؟


اگر آرایش کردن دختران برای جلب توجه نباشد،اشکالی دارد؟


آیا کسی که مشروب میخورد، نباید تا 40 روز نماز بخواند؟


آغاز نوزدهمین مرحله مسابقه اینترنتی شبکه اسلامی یامجیر از اول ماه ربیع الاول


چه کسی گفته که زیارت سعادت می خواهد؟ اگر شما پول داشته باشی همه جا می توانی بروی حتی اگر گناه کار باشی. اگر این طور نیست چرا در فامیلهای ما همه پولدارها حاجی شده اند و بدرقه ی آنها نصیب ما شده است. چرا؟


دختر هجده ساله ای هستم که نماز می خوانم و روزه می گیرم ولی از روسری پوشیدن بیزار هستم. مگر نمی گویند که چه یک تار مویت بیرون باشد چه همه فرقی نمی کند و گناه دارد. لطفا راهنمایی بفرمایید.


این قدر ترک نماز کرده ام و دوباره برگشته ام که دیگر نمی دانم از چه سمتی به خدا برگردم. راهنمایی بفرمایید.


صفحه نخست | ورزش | اقتصاد | فرهنگ | تاریخ | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو |  پیوند ها

کلیه حقوق محفوظ میباشد.

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع میباشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.